Road trip με προορισμό το CERN

Ήταν Δεκέμβρης του 2013 όταν αποφάσισα να ακολουθήσω ένα road trip που οργάνωνε το γραφείο ευρωπαϊκών προγραμμάτων του εκπαιδευτικού ιδρύματος που σπουδάζω. Ήταν ευκαιρία να συνδυάσω τόσο το εκπαιδευτικό κομμάτι, όσο και της ψυχαγωγίας.

Το άρθρο αυτό αναρτάται με μεγάλη καθυστέρηση (4 χρόνων) όπως παρατηρείτε. Νομίζω όμως ότι είναι ένα ταξίδι που αξίζει να πραγματοποιήσετε, για αυτό και το επαναφέρω στο μυαλό μου και στο προσκήνιο. Έκτοτε έχω επισκεφτεί αρκετά ακόμη μέρη, τα οποία θα αναλύσουμε σε δεύτερο χρόνο, αλλά αυτό ήταν ένα από τα εναύσματα για να ξεκινήσω να ταξιδεύω και να ανακαλύπτω με τον δικό μου τρόπο τον κόσμο.

Όλα έτοιμα! Ας ξεκινήσουμε…

Ξεκίνησα λοιπόν να προετοιμάζομαι για ένα ταξίδι στην κεντρική Ευρώπη με τελικό προορισμό το Ευρωπαϊκό Εργαστήριο CERN, λίγο έξω από τη Γενεύη.

Το ταξίδι μου θα διαρκούσε 7 ημέρες και θα γινόταν οδικώς. Θα περιλάμβανε στάσεις σε πόλεις της Ιταλίας, της Ελβετίας και της Γαλλίας. Ένα ενδιαφέρον road trip, με τα θετικά αλλά και τα αρνητικά.

Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, να μιλάμε για την κάθε ημέρα ξεχωριστά. Αν και όπως θα φαντάζεστε η 1η και η 7η ημέρα, είχαν λιγότερο ενδιαφέρον από άποψη αξιοθέατων κτλ., καθώς περιελάμβαναν πολλές ώρες ταξιδιού.

Ημέρα 1η / Αθήνα – Πάτρα – Ανκόνα:

Όλα ήταν έτοιμα για να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας!

Patras
Λίγο πριν φύγουμε από το λιμάνι της Πάτρας

Επιβιβαστήκαμε, λοιπόν, στο λεωφορείο και ξεκινήσαμε να ταξιδεύουμε προς την Πάτρα, όπου έπρεπε να αποβιβαστούμε στο πλοίο της Superfast Ferries για να περάσουμε στο λιμάνι της Ανκόνα, στην Ιταλία. Το πλοίο ήταν έτοιμο να φύγουμε.

Η συνέχεια της πρώτης ημέρας δεν είχε τόσο ενδιαφέρον. Ρίξαμε μία ματιά στο πλοίο, το οποίο ήταν ευρύχωρο και άνετο, τακτοποιηθήκαμε σε αυτό και από εκεί και πέρα περιμέναμε πως και πως να φτάσουμε στον τελικό μας προορισμό την επόμενη ημέρα.

Ημέρα 2η / Ανκόνα – Μιλάνο:

Η δεύτερη ημέρα, από το απόγευμα και μετά όπου φτάσαμε στο εμπορικό λιμάνι της Ανκόνα, άρχισε να κάνει σιγά σιγά το ταξίδι μας πιο ενδιαφέρον, καθώς αρχίσαμε να βλέπουμε μέρη που δεν είχαμε δει ξανά.

Η περιήγηση στην περιοχή της Ανκόνας, βέβαια, δεν θα γινόταν αυτή την ημέρα, καθώς έπρεπε να ξεκινήσουμε κατευθείαν για την περιοχή του Μιλάνο, ώστε να πάμε να ξεκουραστούμε στο ξενοδοχείο.

Το ξενοδοχείο μας βρισκόταν λίγο έξω από το Μιλάνο, ονομαζόταν NH Assago Milanofiori και αποτελούσε μία εξαιρετική επιλογή. Τόσο οι εγκαταστάσεις, όσο και οι παροχές του, ήταν εκπληκτικές!

Ημέρα 3η / Μιλάνο – Chamonix – Annemasse:

Η 3η ημέρα ξεκίνησε με την υπέροχη θέα στην τεχνητή λίμνη του ξενοδοχείου και ένα “γενναίο” πρωϊνό στο ξενοδοχείο, το οποίο θα μας έδινε την απαραίτητη ενέργεια για τη συνέχεια! 😉

SONY DSC SONY DSC

Η συνέχεια περιλάμβανε κάτι που όλοι περιμέναμε. Ξενάγηση και βόλτα στο κέντρο του Μιλάνο!

Είχαμε λίγες ώρες οπότε επιλέξαμε να δούμε μερικά αξιοθέατα που είχαμε ακούσει και που συνδέονταν και με τη διαδρομή που ακολουθήσαμε. Ξεκινήσαμε από την Piazza del Duomo και τον περίφημο και μεγαλοπρεπή Καθεδρικό ναό (Ντουόμο), την περίφημη La Scala Opera του Μιλάνο, βόλτα στην υπέροχη αγορά και τα εμπορικά “στέκια” (Galleria Vittorio Emanuele II), καθώς και στάσεις σε αγάλματα όπως Monumento a Vittorio Emanuele II και το Monumento Ai Carabinieri.

Κάπως έτσι εκτυλίχθηκε η ημέρα, φυσικά με συνοδεία ζεστού καφέ και δοκιμή ιταλικού φαγητού, μέχρις ότου να αναχωρήσουμε το μεσημέρι για το όμορφο Chamonix.

Όσο ανηφορίζαμε προς τις Γαλλικές Άλπεις, το τοπίο πάγωνε (όπως και η θερμοκρασιά). Στη διαδρομή, δεξιά και αριστερά, μικρά χωριουδάκια αλλά και χιονισμένα βουνά.

Και τώρα Chamonix!

Chamonix, Γαλλία

Το Chamonix θεωρείται ένα από τα δημοφιλέστερα τουριστικά χειμερινά θέρετρα, με χιλιάδες ταξιδιώτες, κυρίως skier να καταφθάνουν κάθε χρόνο από κάθε σημείο του κόσμου.

Είναι πραγματικά υπέροχο και με όμορφη αγορά. Φάγαμε και απολαύσαμε έναν (ακόμη) υπέροχο Irish Coffee για να ζεσταθούμε!

Πλησιάζοντας προς το τέλος αυτής της ημέρας, επιλέξαμε για τη διαμονή μας να μείνουμε λίγο πιο πέρα, ώστε να είμαστε κοντά στον επόμενο προορισμό αλλά και να γλυτώσουμε το υψηλό κόστος των καταλυμάτων. Έτσι επιλέξαμε το στρατηγικό σημείο του Annemasse (είναι δίπλα σε αυτοκινητόδρομο) και το οικονομικό κατάλυμα Ibis budget Annemasse, που βρίσκεται στη Γαλλία αλλά πολύ κοντά στη Γενεύη και το CERN που θέλαμε να επισκεφτούμε.

Ημέρα 4η / Annemasse – CERN – Γενεύη:

Η τέταρτη ημέρα ήταν και η σημαντικότερη! Ήταν ο λόγος για τον οποίο πραγματοποιήθηκε όλο αυτό το ταξίδι και ο τελικός προορισμός. Ξυπνήσαμε στο παγωμένο Annemasse, φάγαμε ένα καλό πρωινό και ήμασταν έτοιμοι να ξεκινήσουμε για το CERN.

Ομίχλη παντού!

Διανύοντας ένα ομιχλώδες τοπίο, φτάσαμε ύστερα από περίπου 50′ στο χιονισμένο CERN!

Λίγα λόγια για το CERN από την Wikipedia.

To CERN διατηρώντας τη σύντμηση (ακρωνύμιο) της αρχικής ονομασίας του Conseil Européen pour la Recherche Nucléaire, είναι το μεγαλύτερο σε έκταση (πειραματικό) κέντρο πυρηνικών ερευνών, και ειδικότερα επί της σωματιδιακής φυσικής, στον κόσμο. Βρίσκεται δυτικά της Γενεύης, στα σύνορα Ελβετίας και Γαλλίας. Ιδρύθηκε το 1954 από δώδεκα ευρωπαϊκές χώρες και σήμερα αριθμεί 22 κράτη-μέλη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, η οποία είναι και ιδρυτικό μέλος.

Εκεί εκτός από την ξενάγηση, είχαμε τη χαρά να συναντήσουμε πληθώρα επιστημόνων (και αρκετών Ελλήνων), οι οποίοι μας βοήθησαν να κατανοήσουμε τα όσα βλέπουμε, αλλά και ενημερώνοντας μας γενικότερα για τη δράση του CERN.
Είδαμε αρκετούς από τους χώρους και τα πειράματα, μεταξύ αυτών και το εντυπωσιακό CMS Experiment με τον μεγάλο επιταχυντή αδρονίων (LHC).
CMS Experiment

Έχοντας αποκομίσει χρήσιμες γνώσεις και πληροφορίες, πήραμε το δρόμο για τη Γενεύη. Είχαμε μερικές ώρες μέχρι το βράδυ ώστε να περιπλανηθούμε στην πόλη και να ανακαλύψουμε τα όμορφα σημεία της.

Μια πόλη εκθαμβωτική, παγκοσμίου κύρους και δραστήρια. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι πολλοί την παρομοιάζουν με απροσδόκητα ζωηρή Ελβετίδα! Εντυπωσιάζεσαι από το πλήθος επώνυμων brands τα οποία βρίσκονται συγκεντρωμένα στον περίγυρο, και δείχνουν τον πλούτο της χώρας.

Το βράδυ επιστρέψαμε πάλι στην περιοχή Annemasse για να ξεκουραστούμε και να είμαστε έτοιμοι για την επόμενη μέρα.

Ημέρα 5η / Annemasse – Annecy – Megeve – Μπολόνια:

Η πέμπτη ημέρα ήταν επίσης αρκετά γεμάτη, αλλά με πιο χαλαρούς ρυθμούς και κυρίως ελεύθερο χρόνο στις περιοχές που θα επισκεπτόμασταν.

Πρώτη στάση θα αποτελούσε η μαγευτική πόλη Annecy (Ανσί)! Ή αλλιώς, η «Βενετία των Άλπεων»! Πρόκειται για μια πόλη περίπου 55.000 κατοίκων, κάτω από τις Άλπεις, με πανέμορφα κανάλια να τη διασχίζουν από τη μία μεριά στην άλλη και μία από τις ομορφότερες πόλεις της χώρας!

Επιπροσθέτως, είναι μια από τις καλύτερα διατηρημένες μεσαιωνικές πόλεις της Γαλλίας και διαθέτει πλούσια ιστορία που ξεκινά πολλούς αιώνες πριν.

Υπήρξε επαρχία του κόμη της Γενεύης κατά τον 13ο αιώνα, ενώ στη συνέχεια κατοικήθηκε από τους κόμητες της Σαβοϊας ως το 1659 και χάρη σε αυτούς τους βαθύπλουτους αριστοκράτες απέκτησε πύργους και μοναδικά κτίσματα τα οποία διαθέτει ως σήμερα. Η πόλη έπαιξε σημαντικό ρόλο στις διενέξεις της καθολικής εκκλησίας και την αποκάλεσαν «Ρώμη των Αλπεων» για ένα διάστημα.

Πόλη της Γαλλίας έγινε μόλις το 1860!

Εκεί είχαμε χρόνο να περιπλανηθούμε, να μιλήσουμε με κατοίκους της περιοχής, να επισκεφτούμε τοπικές αγορές με πληθώρα αλλαντικών, χριστουγεννιάτικες αγορές και να δοκιμάσουμε τοπικούς μεζέδες, καθώς και ζεστό Glühwein!

Ύστερα από αυτή την όμορφη στάση, κατευθυνθήκαμε για μια σύντομη στάση προς ένα άλλο δημοφιλές τουριστικό θέρετρο, τη Megeve! Γνωστός χειμερινός προορισμός με όσους ασχολούνται με χειμερινά σπορ, όπως το σκι και το snowboard.

Στη σύντομη βόλτα μας είδαμε λίγο την περιοχή, πήραμε μερικά souvenirs και ετοιμαστήκαμε για τον τελικό προορισμό της ημέρας, τη Μπολόνια.

Η Μπολόνια δείχνει εξαρχής μία πιο χαλαρή εικόνα. Με αρκετό νέο κόσμο, όντας πόλη με αρκετούς φοιτητές, θα ακούσεις γέλια και ζωή στους δρόμους.

Μπολόνια, Ιταλία

Ακολουθώντας τις συμβουλές μιας παρέας νέων ατόμων, πήγαμε σε μερικές όμορφες γειτονιές, όπως τη γνωστή Piazza Maggiore, το Palazzo Comunale και τη Fontana del Nettuno. Δοκιμάσαμε κλασσικές ιταλικές γεύσεις σε μια trattoria, από αυτές τις χωμένες στα στενάκια που σίγουρα θα χρειαζόσουν κάποιον local ή κάποια εφαρμογή.

Το ενδιαφέρον κομμάτι του ταξιδιού πλησίαζε προς το τέλος του έχοντας τις επόμενες 2 ημέρες κυρίως ταξίδι επιστροφής, οπότε το περπάτημα συνεχίστηκε και μετά στα στενά της πόλης, μέχρις ότου καταλήξαμε στο ξενοδοχείο μας για ξεκούραση. Εκεί επιλέξαμε το Ramada Encore Bologna, το οποίο ήταν ότι πρέπει για να “γεμίσουμε” τις μπαταρίες μας.

Ημέρα 6η / Μπολόνια – Ανκόνα:

Πάντα όταν πρόκειται να επιστρέψεις υπάρχει ένα ελαφρύ μούδιασμα και εμφανής κατήφεια στα πρόσωπα μας. Έτσι και το πρωί του πηγαιμού προς το λιμάνι της Ανκόνας.

Ετοιμαστήκαμε και χαιρετήσαμε ταχύτατα την Μπολόνια!

Η Ανκόνα έχει και αυτή το ενδιαφέρον της. Πρόκειται για μία πόλη με λιμάνι και ό,τι αυτό συνεπάγεται. Δέχονται αρκετό κόσμο καθημερινά, είναι φιλόξενοι και σε κάνουν να αισθάνεσαι άνετα με το “καλημέρα”, ακούγοντας ένα χαλαρό “Giornooo!”.

Στις περίπου 2 ώρες που είχαμε μέχρι να φύγει το πλοίο, γυρίσαμε τα στενά στο ύψωμα που είναι χτισμένη η πόλη, συναντήσαμε μια μικρή χριστουγεννιάτικη αγορά και βγάλαμε τις απαραίτητες φωτογραφίες που θα κρατούσαν τις αναμνήσεις μέχρι την επόμενη φορά.

Ημέρα 7η / Ανκόνα – Πάτρα:

Πλοίο, πλοίο και άφιξη στην Πάτρα.

Εδώ το μόνο που θα σημειώσω είναι το ταξίδι με πλοίο Πάτρα  – Ανκόνα. Θεωρώ ότι είναι μια καλή επιλογή για όσους θέλουν να πάνε οδικώς στην Ιταλία ή να ανέβουν προς το Βορρά. Δεν είναι τόσο κουραστικό όσο ακούγεται, παρόλο που κάνει 24 ώρες. Φυσικά δεν είναι για κάθε ταξίδι. Αλλά εάν θέλεις να πάρεις αυτοκίνητο και είσαι και σε διάθεση διακοπών, τότε είναι μια χαρά.

Για το πώς ήταν ένα τέτοιο ταξίδι, αν ήταν κουραστικό και εάν θα πήγαινα ξανά;

Το μόνο που έχω να πω είναι, ναι! Αυτή τη φορά όμως με αλλαγές και  περισσότερες μέρες διαμονής ή επιλογή συγκεκριμένων προορισμών για να γίνει πιο ξεκούραστο. Ήταν όμως χρήσιμο γιατί είδα πολλά μέρη, είδα αντιθέσεις και σίγουρα με βοήθησε στην επιλογή των επόμενων ταξιδιών μου.

Στάσεις ταξιδιού. Με πράσινο είναι οι στάσεις της επιστροφής για να φαίνεται καλύτερα η διαδρομή.

Εν κατακλείδι, σημειώνω επιγραμματικά μερικά σημεία που μου έμειναν από το συγκεκριμένο, για την κάθε χώρα ξεχωριστά.

• Ανκόνα – Μιλάνο – Μπολόνια, Ιταλία: Η Ιταλία είναι πολύ όμορφη και ιδιαίτερα καλαίσθητη. Δίνεται έμφαση σε κάθε χαρακτηριστικό της αρχιτεκτονικής και της εμφάνισης. Βλέποντας από το πώς καλλιεργούν τα κτήματα τους (όλα συμμετρικά και τακτοποιημένα), μέχρι την εμφάνιση τους. Πολύ καλό οδικό δίκτυο, τουλάχιστον στους κεντρικούς αυτοκινητόδρομους που κινηθήκαμε. Από πόλη σε πόλη υπάρχουν σημαντικές διαφορές, αλλά σίγουρα δεν λείπει το μεσογειακό ταμπεραμέντο!
  • Chamonix – Annecy – Megeve, Γαλλία: Υπέροχη φυσική ομορφιά! Οι παγωμένες Άλπεις απλώνονται παντού, πολλές λίμνες και γενικά τοπία βγαλμένα από παραμύθι!
  • Γενεύη, Ελβετία: Πανέμορφη(και η πόλη και τα τοπία γύρω από αυτήν) και κοσμοπολίτικη. Αρκετά ακριβή όπως ακούγεται. Οι οδηγοί σταματούν για να περάσουν το δρόμο οι πεζοί (ναι, και όμως). Και τέλος, έχει πολλές σοκολάτες. ΠΟΛΛΕΣ ΣΟΚΟΛΑΤΕΣ!

Για σχόλια, παρόμοιες εμπειρίες ή προτάσεις, καθώς και ερωτήσεις, θα χαρώ να διαβάσω τα μηνύματα σας.